Preambuła
Chronimy Twoją prywatność w trakcie korzystania z serwisów pop.mzkopole.pl oraz ebilet.mzkopole.pl
Przestrzegamy stosownych przepisów prawnych w zakresie ochrony danych osobowych:
Poniżej zawarte zapisy mają na celu poinformowanie o danych, które zbieramy, kiedy korzystasz z naszego serwisu, o sposobie ich wykorzystania, poprawiania oraz usuwania, a także określają zasady przechowywania i dostępu do informacji na Twoim urządzeniu (komputer, laptop, smartfon itd.) za pomocą plików Cookies, służących realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną żądanych przez Użytkownika, przez Miejski Zakład Komunikacyjny Sp. z o.o. ul. Luboszycka 19, 45-215 Opole , co stanowi realizację obowiązków informacyjnych wynikających z art. 173, art. 174 oraz art. 209 Ustawy prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (tekst jednolity: Dz. U z roku 2017, poz. 1907 z późn. zm.).
I. Informacje o Administratorze danych
II. Informacje o zakresie danych zbieranych przez Współadministartorów
III. Informacja o danych osobowych zbieranych przez Współadministratorów dla osób ubiegających się o spersonalizowaną kartę elektroniczną.
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 RODO, informujemy, że:
Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych są wspólnie:
związane porozumieniem o współadministracji, dalej Współadministratorzy. Przedmiotowe porozumienie ostało opublikowane na stronach internetowych Współadministratorów. Podmioty te ustalają cele i sposoby przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
Inspektor ochrony danych:
Współadministratorzy mają powołanych Inspektorów Ochrony Danych:
Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania:
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w celu realizacji umowy jaką Państwo zawierają ze Współadministratorami korzystając z publicznego transportu zbiorowego; dane te są niezbędne do:
art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w celu:
art. 6 ust. 1 lit. a RODO, w zakresie danych dodatkowych (numer telefonu, adres mailowy) w celu możliwości kontaktowania się z Państwem w sprawach związanych z wydawaniem imiennej Opolskiej Karty Autobusowe oraz zakupu i obsługi elektronicznych biletów.
Odbiorcy danych:
Z uwagi na konieczność zapewnienia prawidłowego funkcjonowania oraz zapewnienia zgodności z prawem, Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane takim podmiotom jak: kancelarie prawne i windykacyjne, rejestry dłużników, dostawcy systemów IT. Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione uprawnionym podmiotom takim jak Sąd, Prokuratura, Policja, na ich uzasadniony wniosek.
Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe zebranie w celu zawarcia i realizacji z Państwem umowy będą przechowywane na czas trwania umowy, a następnie do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń związanych z umową.
Pani/Pana dane osobowe zebrane w związku z wykonywaniem obowiązku wynikającego z przepisów prawa, będą przechowywane do czasu zakończenia sprawy, a następnie zgodnie z przepisami prawa archiwalnego.
Prawa osób, których dane dotyczą:
Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych w granicach przewidzianych przepisami prawa. Jeżeli podstawą przetwarzania jest zgoda posiada Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Konsekwencje niepodania danych osobowych:
Podanie danych osobowych może być wymogiem ustawowym lub warunkiem zawarcia umowy, do których podania będziecie Państwo zobowiązani.
W przypadku, gdy będzie istniał obowiązek ustawowy, a dane nie zostaną przekazana, nie będziemy mogli zrealizować zadania ustawowego, co może skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa. W przypadku, kiedy podanie danych będzie warunkiem zawarcia umowy, a tak się nie stanie, nie będzie możliwości zawarcia takiej umowy.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie:
Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
IV. Wykorzystanie ciasteczek („cookies”) oraz podobnych technologii – oraz możliwość ich wyłączenia
Podczas wizyty Użytkownika w Serwisie nasze serwery automatycznie zapisują tzw. logi systemowe – anonimowe informacje, takie jak: czas wizyty Użytkownika, adres ip, adres url, informacje o przeglądarce użytkownika, adres URL poprzednio odwiedzanej strony (tzw. referent link, o ile użytkownik przeszedł na stronę poprzez odnośnik) itp. Zebrane logi przechowywane są przez czas nieokreślony jako materiał pomocniczy służący do administrowania serwisem. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem oraz serwisem.
Co to jest cookies?
Cookies to z ang. Ciasteczka, czyli małe pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach użytkowników tj. smartphon, laptop, komputer i wszystkich innych urządzeniach służących do przeglądania internetu. W ciasteczku zapisane są informacje o stronie internetowej, którą odwiedza Użytkownik, okres życia, czyli czas istnienia ciasteczka oraz unikalny numer przeglądarki.
Do czego cookies są używane?
Cookies stosuje się, by dostosować zawartości stron internetowych (np. treści reklam) do preferencji użytkownika oraz by przyśpieszyć działanie i korzystanie stron internetowych. Cookies służą również do zbierania danych statystycznych i behawioralnych użytkowników strony. Danych tych nie wykorzystuje się do identyfikacji tożsamości użytkowników.
Czy cookies zawierają dane osobowe?
Tak, jednak mogą być wykorzystane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
Jakich cookies używa Serwis?
Stosowane są dwa rodzaje plików: tymczasowe (istnieją do czasu wylogowania się ze strony internetowej) lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej) oraz pliki stałe (pozostają przez czas określony w parametrach plików cookies ) albo do ręcznego usunięcia przez Użytkownika. Swoje cookies mają również podmioty trzecie, jak np. Facebook, dane dotyczące polityki prywatności cookies partnerów znaleźć można na ich stronach.
Jak usunąć lub/i zablokować pliki cookies ?
Przeglądarki internetowe domyślnie pozwalają na umieszczanie plików cookies. Jednak ustawienia te można zmienić w dowolnym momencie. Ograniczenie stosowania plików cookies, bądź ich zablokowanie, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności Serwisu. Wszystkie operacje usunięcia lub blokowania usług w przeglądarkach należy wykonać z uwagą, gdyż mogą doprowadzić do usunięcia stron dodanych w zakładkach ulubione, ułatwień dostępu typu: automatyczne logowanie, zapamiętywanie hasła/loginu itp.
Usuwanie i blokowanie plików:
Co to są Anonimowe Identyfikatory i jaką funkcję pełnią?
Jak zarządzać Anonimowymi Identyfikatorami?
Każdy model telefonu może tę funkcję obsługiwać w inny sposób. Dlatego zachęcamy do zapoznania się z opcjami prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta Twojego urządzenia mobilnego.
V. Zmiany w Polityce prywatności, kontakt i postanowienia końcowe
§ 1 Postanowienia ogólne
§ 2 Warunki zawierania umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną
§ 3
§ 4 Proces rejestracji i zakupu
§ 5 Zakodowanie biletu i/lub punktów
Klient może korzystać z biletu okresowego lub e-portmonetki po jej zakodowaniu zgodnie z Regulaminem Opolskiej Karty Autobusowej i Portalu Obsługi Pasażera.
§ 6 Płatność za bilet
§ 7 Reklamacje
§ 8 Obowiązki Klienta
§ 9 Zastrzeżenia
§ 10 Postanowienia końcowe
Regulamin
Opolskiej Karty Autobusowej i Portalu Obsługi Pasażera
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
PORTAL OBSLUGI PASAŻERA
§ 2
OPOLSKA KARTA AUTOBUSOWA
§ 3
KARTA NA OKAZICIELA
§ 4
KARTA IMIENNA
§ 5
ZAKUP BILETU NA KARTĘ
§ 6
E-PORTMONETKA
§ 7
ZASADY SKŁADANIA REKLAMACJI
§ 8
PRZEPISY KOŃCOWE
§ 9
§ 10
§ 11